Skinny omelet als ontbijt of lunch

skinny omelet

Afgelopen weekend heb ik weer een van mijn succesdesserts gemaakt; crème brulee. Voor dit dessert heb ik alleen de dooiers nodig, dus ik hield aardig wat eiwit over. Om dit stijf te kloppen en macarons van te maken, daar had ik geen tijd voor. Dus ik heb er een skinny omelet van gemaakt. Dit eiwitrijke gerechtje zit vol proteïnen, dus zeker voor alle fitboys en fitgirls een lekkere ontbijt-/lunchtip.

Weggooien is zonde. Althans wél als je er nog wat lekkers mee kunt maken. Ik ben gek op een goed gebakken omelet met kaas en spek, maar een skinny omelet als deze gaat er ook altijd wel in.

Hoeveel tijd kost het?

5 á 10 minuten

Dit heb je nodig (voor 1 persoon):

– 3 eiwitten
– olijfolie
– Peper en zout uit de molen
– paar blaadjes basilicum

En zo maak je het:

1. Klop de eiwitten met een garde luchtig. Verwarm vervolgens een koekenpan met een klein beetje olijfolie hierin. Als de olie goed warm is giet je de eiwitten in de pan.

2. Bak het skinny omelet een paar minuten. Als het omelet los laat van de bodem is deze gereed. Breng je eiwitrijke creatie op smaak met wat peper en zout uit de molen. Als finishing touch garneer je het skinny omelet met wat blaadjes basilicum.

in Lunch, Ontbijt
Alex
Smaak, dat is voor mij het meest belangrijk. Of een recept nu super healthy of één grote caloriebom is, ik hou er van. Mijn recepten komen uit antieke kookboeken, van online blogs en uit de eigen keuken. Ik heb een zwak voor vers gebrande noten en ben grootliefhebber van likeuren. Oh, en bakken is echt mijn ding.

Related Posts